Reklamačný poriadok
Vážení zákazníci našej online vinotéky,
každú vašu objednávku spracovávame s najväčšou starostlivosťou a dôkladnosťou. Pred odoslaním sa každá objednávka starostlivo kontroluje, aby sme zabezpečili, že dostanete presne to, čo ste si objednali, a to v bezchybnom stave.
Pre dopravu našich zásielok využívame len renomované kuriérske služby, aby sme zabezpečili čo najvyššiu úroveň spoľahlivosti a bezpečnosti. Avšak aj pri najlepšej snahe môže dôjsť k chybám, pretože aj my sme len ľudia. Ak sa vyskytne akýkoľvek problém s vašou objednávkou a potrebujete ju reklamovať, odporúčame si prečítať náš Reklamačný poriadok. Tento dokument upravuje podmienky reklamácie medzi nami ako predávajúcim a vami ako kupujúcim.
Naším cieľom je nájsť riešenie, ktoré vám bude vyhovovať!
Usilujeme sa o vašu úplnú spokojnosť tým, že ponúkame len kvalitné produkty, pri ktorých veríme v ich výhodný pomer ceny a kvality. Ak sa aj napriek našej dôkladnej snahe vyskytne dôvod na reklamáciu, prosíme vás, aby ste postupovali podľa nasledujúcich krokov, aby sme mohli vybaviť vašu reklamáciu čo najrýchlejšie.
Nezabúdajte, že naši ochotní pracovníci zákazníckej podpory sú vám vždy k dispozícii. Pokiaľ budete mať akýkoľvek problém, neváhajte ich kontaktovať. Budú sa snažiť vyriešiť váš problém aj bez nutnosti podávania reklamácie – pretože kde je vôľa, tam je cesta!
V každej situácii sa snažíme nájsť optimálne riešenie, ktoré bude vyhovovať vašim potrebám!
REKLAMAČNÝ PORIADOK
(zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
Predávajúci: Valsesia, s.r.o., Stromová 463/10, 962 33 Budča, Slovenská republika, IČO: 36 626 031 zapísaná v OR Okresného súdu Banská Bystrica, odd. Sro, vložka č. 9202/S
Tento reklamačný poriadok upravuje spôsob a miesto reklamácie, postup pri riešení reklamácií a spôsob jej vybavenia.
Tento reklamačný poriadok sa riadi príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovaru pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v dobe, kedy kupujúci tovar prevzal:
- má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojedali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy predávajúcim vykonanej,
- sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa tovar tohoto druhu obvykle používa,
- tovar zodpovedá akosti alebo prevedeniu dohodnutej vzorky alebo predlohy, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
- je tovar v zodpovedajúcom množstve alebo hmotnosti a
- tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
- Ak sa vada prejaví v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia tovaru kupujúcim, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí. Kupujúci je oprávnený uplatniť práva z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v dobe dvadsať štyri mesiacov od prevzatia. Toto ustanovení sa nepoužije u tovaru predávaného za nižšiu cenu pre vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, u použitého tovaru pre vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
- V prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu a požadovať:
- ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť:
- bezplatné odstránenie vady tovaru,
- výmenu tovaru za nový tovar,
- ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť:
- primeranú zľavu z kúpnej ceny,
- odstúpiť od zmluvy.
- Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy,
- ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady,
- ak nemôže tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
- ak nemôže riadne tovar užívať pre väčší počet vád tovaru.
- Predávajúci je povinný prijať reklamáciu len v sídle alebo mieste podnikania. Spotrebiteľ môže reklamáciu uplatniť aj u osoby určenej predávajúcim. Ak reklamáciu spotrebiteľa vybavuje osoba určená predávajúcim, táto môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného tovaru, inak reklamáciu postúpi na vybavenie predávajúcemu. Predávajúci je povinný kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
- Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach vyplývajúcich z vadného plnenia. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z práv vyplývajúcich mu z vadného plnenia si uplatňuje, je Predávajúci alebo ním poverený pracovník alebo určená osoba povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vrátane odstránenia vady musí vybaviť ihneď, pričom v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie vrátane odstránenia vady však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje moment, kedy dôjde prejav vôle kupujúceho (uplatnenie práva z vadného plnenia) predávajúcemu.
- Predávajúci informuje kupujúceho o výsledku reklamácie, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- Právo z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
- V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže kupujúci u predávajúceho uplatniť v lehote do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby.
- Voľbu spôsobu reklamácie a jej vybavenia, ak je viacero možností, má kupujúci.
- Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia § 499 až 510, § 596 až 600 a § 619 až 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Neoddeliteľnou súčasťou Reklamačného poriadku je aj Reklamačný formulár ktorý slúži na podanie reklamácie.
Stiahnúť
Poradca
Získajte viac s každým nákupom!
Teší nás, že ste sa rozhodli nakupovať u nás! Vašu objednávku vybavíme rýchlo a starostlivo, aby ste boli maximálne spokojní s našimi službami. Radi by sme Vám pripomenuli, že máte možnosť využiť viaceré výhody pri svojom nákupe:
- Doprava zdarma pri nákupe nad 65 EUR – ušetrite na poštovnom a využite svoje financie lepšie.
- Vernostné zľavové body za nákup – pri nákupe nad 100 EUR získavate body, ktoré môžete uplatniť pri budúcich objednávkach a šetriť tak viac.
- Darček k objednávke – objednávky nad 100 EUR obsahujú aj malý darček ako poďakovanie za vašu priazeň.
Nezabudnite sa prihlásiť na náš newsletter a sledovať nás na Facebooku a Instagrame, aby ste boli vždy informovaní o najnovších zľavách a akciách!
Ďakujeme za Vašu dôveru a tešíme sa na vašu objednávku!
Kvíz
Nová anketa: Aký faktor považujete pri nákupe v e-shope za kľúčový?